- ניתן לשפר את מיקום האתר באמצעות שימוש ב-meta tags
בעבר השתמשו מנועי החיפוש בשני תגי meta אותם יכלו בעלי אתרים למקם באתריהם:
1. meta description - כלל את תיאור האתר כפי שבעל האתר הגדיר אותו.
2. meta keywords - כלל את מילות המפתח שבעל האתר הגדיר כמתאימות ביותר עבור האתר שלו.
הבעיה עם שני תגים אלו הייתה כי מאחר והם בלתי נראים למשתמשי האתר, אז בעלי האתרים הכניסו לתוכם מילות חיפוש בצורה מטעה - כלומר, מילים שלא באמת התאימו או כמות מוגזמת של מילים. בקיצור - בעלי האתרים ניצלו את התגים לרעה.
כבר לפני מספר שנים הבינו מנועי החיפוש העיקריים את הבעיה הזו, והפסיקו להתייחס לתוכן התגים הללו כמעט לחלוטין. במקום התגים, מנועי החיפוש מתייחסים יותר לתוכן האתר אותו רואים גם המשתמשים המגיעים אליו.
- כדי לקדם מילת חיפוש מסויימת, צריך פשוט לחזור עליה הרבה פעמים
משפט זה הוא נכון - עד גבול מסויים. לשם מדידת נושא מילות החיפוש משתמשים במספר מושגים:
1. צפיפות (density) - מושג זה מתייחס לאחוז מתוך הטקסט הכללי באתר הכולל את מילות החיפוש. כלומר, אם בדף יש 100 מילים, ומילה מסויימת חוזרת 10 פעמים, אז רמת הצפיפות היא 10%. רמת צפיפות גבוהה מדי או נמוכה מדי יגרמו לפגיעה בתוצאות הדף במנועי החיפוש.
2. סמיכות וסדר - Proximity and Order - במידה ומדובר בצירוף מילות מפתח (יותר ממילה אחת), אז יש חשיבות גבוהה מאד לכך שהמילים יופיעו כשהן סמוכות אחת לשניה עד כמה שניתן, ושיופיעו בסדר הנכון.
3. חשיבות - Prominence - ככל שמילות המפתח מרוכזות בחלק העליון של הדף, כך עולה חשיבות המילה. כמו-כן חשוב אם הן מופיעות בחלק בראשון של התגים השונים (Title, Hx, וכו'). חשוב לציין כי כדאי לוודא כי המילה או הצירוף מופיעים גם באמצע הטקסט, וגם בסוף הטקסט לפחות פעם אחת.
- אתרי פלאש מושכים יותר מבקרים בגלל יופיים
מנועי החיפוש כיום משתדלים מאד לבדוק את התוכן של קבצי פלאש, אולם יכולותיהם בתחום מאד מוגבלות. אתרים הבנויים בתור קובץ פלאש בלבד נראים בעיני מנועי החיפוש בתור חור שחור - כלומר כאילו אין שם כלום. לכן, אתרים המבוססים רק על פלאש פשוט לא יופיעו גבוה במנועי החיפוש.
בעבר השתמשו מנועי החיפוש בשני תגי meta אותם יכלו בעלי אתרים למקם באתריהם:
1. meta description - כלל את תיאור האתר כפי שבעל האתר הגדיר אותו.
2. meta keywords - כלל את מילות המפתח שבעל האתר הגדיר כמתאימות ביותר עבור האתר שלו.
הבעיה עם שני תגים אלו הייתה כי מאחר והם בלתי נראים למשתמשי האתר, אז בעלי האתרים הכניסו לתוכם מילות חיפוש בצורה מטעה - כלומר, מילים שלא באמת התאימו או כמות מוגזמת של מילים. בקיצור - בעלי האתרים ניצלו את התגים לרעה.
כבר לפני מספר שנים הבינו מנועי החיפוש העיקריים את הבעיה הזו, והפסיקו להתייחס לתוכן התגים הללו כמעט לחלוטין. במקום התגים, מנועי החיפוש מתייחסים יותר לתוכן האתר אותו רואים גם המשתמשים המגיעים אליו.
- כדי לקדם מילת חיפוש מסויימת, צריך פשוט לחזור עליה הרבה פעמים
משפט זה הוא נכון - עד גבול מסויים. לשם מדידת נושא מילות החיפוש משתמשים במספר מושגים:
1. צפיפות (density) - מושג זה מתייחס לאחוז מתוך הטקסט הכללי באתר הכולל את מילות החיפוש. כלומר, אם בדף יש 100 מילים, ומילה מסויימת חוזרת 10 פעמים, אז רמת הצפיפות היא 10%. רמת צפיפות גבוהה מדי או נמוכה מדי יגרמו לפגיעה בתוצאות הדף במנועי החיפוש.
2. סמיכות וסדר - Proximity and Order - במידה ומדובר בצירוף מילות מפתח (יותר ממילה אחת), אז יש חשיבות גבוהה מאד לכך שהמילים יופיעו כשהן סמוכות אחת לשניה עד כמה שניתן, ושיופיעו בסדר הנכון.
3. חשיבות - Prominence - ככל שמילות המפתח מרוכזות בחלק העליון של הדף, כך עולה חשיבות המילה. כמו-כן חשוב אם הן מופיעות בחלק בראשון של התגים השונים (Title, Hx, וכו'). חשוב לציין כי כדאי לוודא כי המילה או הצירוף מופיעים גם באמצע הטקסט, וגם בסוף הטקסט לפחות פעם אחת.
- אתרי פלאש מושכים יותר מבקרים בגלל יופיים
מנועי החיפוש כיום משתדלים מאד לבדוק את התוכן של קבצי פלאש, אולם יכולותיהם בתחום מאד מוגבלות. אתרים הבנויים בתור קובץ פלאש בלבד נראים בעיני מנועי החיפוש בתור חור שחור - כלומר כאילו אין שם כלום. לכן, אתרים המבוססים רק על פלאש פשוט לא יופיעו גבוה במנועי החיפוש.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.
http://www.seoisrael.co.il
http://www.seoisrael.co.il